söndag 6 januari 2013

Ångest och sömnlösa nätter....

Jag fattar inte varför? Har haft ångest i flera dagar för att jag inte kan göra saker som jag hade velat göra. Och har haft sömnproblem hur länge som helst.

Jag orkar inte hålla på så här längre. Det är inte kul att vara så jävla trött på dagarna men ändå inte kunna somna. Nu har jag legat i sängen och försökt att sova i 1 timme och allt man gör är att vända och vrida sig. Börjar bli lite jobbigt.

Sedan känner jag mig stressad istället när man kollar på klockan och inser hur lite man får sova. Med tanke på att minstingen vaknar vid 8 tiden varje morgon.
Vad trevligt det hade vart att kunna somna tidigt någon kväll så man fått mera timmars sömn.


Men imorgon så ska jag lägga mig kl 21 så kanske man har somnat när kl slår 00.00 eftersom det är dagis och fritids för barnen på måndag. Och jag vill inte köra barn ifall jag är sjukligt trött.

Många säger att jag borde ta sömn tabletter men NEJ TACK jag har barn och vill inte ha det. Och det ända jag tar o tablett väg är mina p-piller :) det ska mycket till innan jag tar Alvedon eller liknande värk tabletter. Tror inte ens att jag har några värk tabletter hemma. Bara barn Alvedon och barn Ipren.
Så det så.
Det finns ingen som skulle kunna få mig att ta sömn tabletter. Jag låter John Blund jobba istället och sömnen kommer när den kommer.

Men visst, det är fruktansvärt att bara ligga som jag gör och tankarna snurrar som aldrig förr. Men men dem ger sig också så småningom om.

Så nu ska jag försöka somna så får vi allt se hur lång tid det tar innan man lyckas.

Godnatt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar