fredag 4 januari 2013

Efter en riktigt lat dag.....

Så är det ganska skönt att äntligen få gå och lägga sig.
Jag har haft ett långt samtal med sambon, och det känns så bra, att även han längtar och tycker det känns helt rätt att flytta. Visst är det tråkigt att flytta ifrån vänner som vi lärt känna här, men vi kommer ju komma och hälsa på dem och hoppas att dem kan komma och hälsa på oss med ibland.
Så nästa vecka ska jag prata med banken, till arbetsförmedlingen och försäkringskassan. Sen måste jag börja kolla om dagis plats och skola i Stockholm, så man kan börja jobba direkt.
Och sambon ska ha kollegium igen på onsdag, och jag hoppas dem har något bra att komma med denna gång. Så han kan få komma hem på permis innan vi flyttar. Skulle ju vara nice om dem sa att han fick ta permis nu istället, eftersom an har skött sig så bra...

Och Så veckan där på har jag ett möte att gå på, och det ska bli väldigt intressant och jag kommer spela in det av säkerhets själ, litar inte alls på socialtjänsten. Dem har ställt till med saker förut och eftersom dem har personligt agg mot mig så vet man aldrig.

Man har lärt sig i livet att man ska vara riktigt försiktig med vad man säger till folk.
Men sedan har man ju sina riktiga vänner och vänner. Det kan ju vara bra om man vet vilka sina riktiga är.

Jag är en öppen människa men vet nog ändå vad jag säger och vad som händer i mitt liv. Och framförallt vem jag säger sakerna till.
Sedan är jag själv en sådan person som faktiskt kan lyssna utan att sprida saker vidare. Och jag vet vilka som är mina riktiga vänner.

Nej nu blir det sängen hörs mer imorgon!

Natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar