tisdag 22 januari 2013

Fixat!!

Nu har jag sökt dagis till två av barnen och pratat med skola så att skolbarnen får börja, och det var snabbt klart. Så nu hoppas jag bara att dagiset har platser så dem två som behöver det också kommer in tills beräknad dag.

Ska på möte med skolan och hoppas då att barnen mår bättre så att dem kan åka med och se hur det ser ut.

Min äldsta dotter frågad idag varför vi flyttade från Stockholm för fyra år sedan, och jag svarade som det var. Att vi skulle testa något nytt.

Men egentligen så har man inte något bra svar på det. Varför flyttade vi??? Jag vet inte, utan det var bara en sak man gjorde för att se om man kanske kunde lyckas bättre där än i Stockholm. Men som jag sagt tidigare så ångrar jag inte att jag flyttade. Har träffat många fina människor där, men tyvärr så finns det inte så gott om jobb.

Men det är tur att det finns Facebook, mobiler, mail så man inte behöver tappa kontakten med dem även när vi flyttat. För det vill jag inte göra.

Nu gäller det bara att se till att barnen blir friska så vi kan börja våran resa hemåt inom dem närmsta dagarna. Så att man kan få ihop hemmet och allt som ska göras innan flytten. Så snart kan vi börja räkna ner dagarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar